Τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 18:00 – 21:00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων, με επιτυχία σεμινάριο επιμόρφωσης με θέμα :

«Διδασκαλία STEM χωρίς Ρομποτική και άλλα θέματα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υποστήριξης των δράσεων ενημέρωσης – επιμόρφωσης των Συλλόγων Διδασκόντων του 1ου Δ. Σ. Καρπενησίου, του 63ου Δ. Σ. Θεσσαλονίκης και του 64ου Δ. Σ. Θεσσαλονίκης πάνω σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος..

Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Ευρυτανίας κ. Διονύσης Παρούτσας.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν να γίνει γνωστό το STEM Education και  ο συνδυασμός βασικών εννοιών ρομποτικής με δράσεις που προάγουν την προσέγγισή του. Ο όρος  “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά. Σκοπός της εκπαίδευσης STEM είναι να συνδέσει τη μάθηση –θεωρητική γνώση- με την πραγματικότητα –πρακτική εφαρμογή-, ώστε να φέρει τους μαθητές πιο κοντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Ο ομιλητής αναφέρθηκε στη μέθοδο STEM με την οποία επιχειρείται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο στο αναλυτικό πρόγραμμα θα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική μάθηση, ενώ θα απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης. Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με την εφαρμογή του STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στη διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με την παγκοσμιοποίηση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.

Κατόπιν έγινε η παρουσίαση διάφορων σχεδίων μαθημάτων STEM για μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.

Στη συνέχεια ο εισηγητής αναφέρθηκε στην περιγραφική αξιολόγηση, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στη διδασκαλία του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Δημοτικό. Παρουσίασε την εφαρμογή αυτόματης δημιουργίας περιγραφικών αξιολογήσεων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δίνεται έμφαση στην περιγραφική  αξιολόγηση και στη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή.

Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τον κ. Διονύση Παρούτσα για την εξαιρετικά ολοκληρωμένη παρουσίαση του θέματος με πλούσιο υλικό. Επίσης να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων για την συμμετοχή τους και τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Διευθύντρια του 63ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης κ. Αδαμίδου Βασιλική και τον Διευθυντή του 64ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης κ. Καλφόπουλο Γεώργιο για την άψογη οργάνωση και συνεργασία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate »